10 november 2013

sugared almond


De här sockarna stickade jag klart i slutet i av oktober, men de har blivit liggande en stund. Idag premiäranvände jag dem på en långpromenad runt Oslo i höstsolen. Hann med en tur till Pickles som faktiskt har öppet på söndagar. Alla andra butiker (i stort sett) stänger på söndagar, för det är då alla norrmän går på tur. Det har föreslagits att detta med söndagsstängt ska slopas, men de flesta norrmän stretar emot. Det är lite ovant att inte ens kunna gå till matäffaren en söndag, men å andra sidan tycker jag om idén om en dag som bara ägnas åt promenader och allmänt familjehäng.

Mönster: Sugared Almond av Rachel Coopey
Garn: Jag köpte det på rea på Fyberspates och nu kan jag inte hitta banderollen. Det är eh. Gult.
Stickor: 2.5 mm
Tid: 6:e - 24:e oktober.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar